uppdatering från down under

hej. jag vet att jag inte har varit aktiv på bloggen sedan jag flyttade till Sydney. första anledningen till varför är att jag inte hade internet de första 3 månaderna. sedan har det hänt så mycket här att det är svårt att få det ner på papper. Mycket har varit livsändrande på ett positivt sätt, annat på ett negativt.. Jag bodde i bondi när jag först kom hit, först hos Fanny och astrid sedan flyttade jag in i ett eget rum hos Nathan (en 40 årig engelskman). och vi blev bästisar direkt! haha! för 4 veckor sedan flyttade jag ihop med en finsk tjej Annina som sedan åkte iväg upp kusten så nu bor jag med två engeskmän 23/24 år och en fransk 22:)det roliga är att vi kallar varandra för "french", "english" och "Swedish" weirdos..

Jag har prövat på ett tiotal jobb känns det som men det som jag har haft längst och som jag älskar mest är som Bartender på Home nightclub:) Livet här är väldigt annorlunda från det där hemma, man har en annan attityd till livet. det är en mer avslappnad, "ta det som det kommer" inställning vilket var väldigt refreshing när jag först kom hit men som ibland kan gå en på nerverna när man är van vid högtempo sverige.

Jag har festat en hel del sedan jag kom hit. utelivet här är helt crazy om man jämnför med sverige. tyvärr är inställningen till droger här enormt avslappnad och det finns inte en människa som inte har prövat på. de är lika vanligt att bli hög som det är att bli full ungefär. Jag tänkte skriva mer om min resa men nu ska jag flytta tillbaka till bondi och Nathan så hasta la vista tills dess:)
//Lisa


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0