Blondiner är.......

Brädspel är sannerligen underskattat om ni frågar mig. Jag föredrar kluriga frågor i TP framför att sitta ihopklämd framför en skärm i tysthet. Under julhelgen spelade vår familj "Absolut överrens" som går ut på att man som lag ska förknippa ett fenomen med samma ord. Trots att vi kommer från samma familj visade det sig att vi trots allt inte alltid är absolut överrens. En fråga löd:" Vad förknippar du blondiner med?"                                               

När det kom till den frågan tycktes alla förvånansvärt nog vara rörande överrens, orden "dum" och "snygg" fick bestämma hur en blondin är. Detta gjorde mig upprörd för jag skrev endast de orden för att jag befarade att min lagkamrat möjligen skulle bära på fördomar rörande blondiner. Jag råkar tillhöra just denna omtalade grupp "blondiner" och skulle inte vilja bli beskriven med någon av dessa två ord. Detta ger mig två valmöjligheter, antingen färgar jag håret mörkbrunt eller så rustar jag upp för strid i kampen om att överbevisa alla felinformerade typer om att de har fel gällande oss stackars blondiner.

 Smeknamn som "Blondie", "lilla fröken” och "lilla gumman" har förföljt mig genom min livstid. Faktum är att jag ofta spelat med och låtsats att jag varit lite smådum och tänkt att jag på så vis hamnat i överläge för att jag under rätt tillfälle skulle komma med det där beundransvärda citatet och sätta alla på pottkanten. Problemet är att det sällan uppstått naturliga tillfällen då "det där" citatet passat in, så istället har jag gjort mig och alla andra stackars blondiner en otjänst. Var jag tvungen att låtsas som jag inte vet vad hur man öppnar motorhuven, jag har ju banne mig bondblod sipprandes i mina ådror. Sedan kan jag kanske erkänna att vägnummer inte tillhör det jag finner mest intressant här på jorden och motorer är sannerligen överskattat om du frågar mig. Men i mitt ganska stora huvud (strl 58) cirkulerar det massa kunskap som bara väntar på att få komma ut, efter alla dessa år av förtryck. Denna kunskap är vid, jag vet t.ex hur David Beckham föredrar sitt ägg kokt eller hur buschfolket i Sudan bevarar vatten under den sex månader långa torrperioden. Jag vet däremot ingenting om hur vårens mode kommer se ut och bryr mig inte heller.

 
 
Jag inbjuder alla ljushuvuden där ute att ta upp stridsyxan, we're gonna prove them wrong!
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0