Födelsedag,predikan och skattjakt

Jag råkar leva lite väl mycket i framtiden, så enligt mig närmar sig trettioårsdagen med stora steg. Så när jag den 24 februari blev väckt av mitt kära team och fick höra "Grattis på 22-års dagen" blev jag en aningen ställd. Jag insåg att jag trots allt inte behövde hetsa över att jag inte hade fem barn och ett gult hus med rödvita gardiner. Plötsligt kändes mitt hippieliv inte som ett misslyckande utan jag klappade mig själv på axeln, jag är faktiskt stolt över att jag gjort det som jag velat! Dagen blev så bra, med Elin i spetsen fick jag en SVENSK TÅRTA! Jag blev väldigt glad som ni kanske kan se på bilden. Jag fick fina presenter och kände mig väldigt uppmuntrad, speciellt när min kära handledare Jairo annonserade att det var min födelsedag i kyrkan, då blev jag rent utsagt attackerad av latinofamnar, UNDERBART!
 
 
 
 
 Jag predikade faktiskt även under lördagen, med Anna-Sara som tolk. Det var en fantastisk känsla och spännande, jag trodde nog aldrig att lilla jag skulle predika i en församling i Nicaragua när jag var en liten plutt Jag predikade om vad det innebär att VERKLIGEN följa Jesus och tog upp exempel på hur jag failat med detta uppdrag gång efter gång. Det är lättare att hamna i fariséernas tankemönster än vad man kan tro.

Sist men inte minst måste jag få berätta om den häftigaste andliga upplevelse jag varit med om. Vi skulle testa på "Treasure hunting" med missionsskolan, som alltså innebär att man tar emot profetiska bilder/ord som ska hjälpa än att hitta människor som har ett stort behov av Guds beröring. Jag var väldigt skeptisk till en början men så hamnade jag med min handledare Jairo som är den häftigaste människan jag mött. Jag är seriöst ständigt beundrad av denna man och hur han bara ger sitt liv till Gud. Jag ska inte gå in på detaljer men de bilder några av oss i teamet fått ledde oss till random hus i staden. Där "skatterna" satt och väntade, och hade just de kläder och sjukdomar som vi fått till oss innan. När vi sedan visade lappen med våra tilltal för dem fick vi be för dem och två blev helade från stark smärta i sina högra ben. En katolsk kvinna blev så berörd att hon började gråta hon hade även cancer men ännu kan vi inte svara på om hon blev helad från den, men det skulle minsann inte förvåna mig. Livet här är SÅ SPÄNNANDE! Människorna här är öppna för Gud och tror på helande och då sker det!

Jag är så taggad på livet, nu har jag min moder och broder på besök här och det är fantastiskt att få visa dem mitt liv. Nu ska vi ge oss iväg på upptäcksfärd genom Nicaragua, nästa gång ni hör av mig kommer jag vara brun som få och ännu lyckligare!


Kommentarer
Tony K

Du är såå bra på att få ihop dina scoop och med många roliga, fina och vackra kort som ramar in det du skriver om. VAd månde bliva av denna sköna höna?!

Svar: Tack pappsen :)
Plus Des Choses

2013-03-03 @ 22:42:36
Minusdeschose

Har ni slut på ström i Nicuaragua? Uppdatering efterfrågas.

Kram

Svar: Haha plusdeschoses har haft en vecka fylld av avkoppling, men måste givetvis lyssna till hennes fans förfrågningar.
Kräm
Plus Des Choses

2013-03-15 @ 18:57:45
Minusdeschose

Hennes fans får en stygn i sitt hjärtan. Dom vill inte sätta press men gillar ju plus och hämtar liksom näring från det hon skriver. Dom kan bli lite väl ivriga ibland och menar egentligen att det viktigaste är att plus mår bra och är välbehållen. Men såklart dom har sina förväntningar.

Buenas buenas

2013-03-18 @ 15:50:34


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0