En annorlunda påsk

En liten bil, åtta svenskar och åtta nicaraguaner med packning för 18 personer inklämda i en bil, så började vår missionsresa klockan fyra på morgonen i onsdags. Testa att sitta på ett flak i fem timmar så kommer ni bli medvetna om muskler i rumpan ni inte trodde existerade. Men det gjorde susen för gruppsammanhållningen vill jag lova. Vi begav oss av till Blue fields som ligger vid atlantkusten där vi inte varit tidigare. Vårt uppdrag: hålla i semenarium och möten under tre dagar i en stor församling. Vi blev minst sagt välkomnade med öppna armar, de verkade som de väntat på oss hela sitt liv i princip.
 
 
Vi lovsjöng, bad i väldiga mängder, delade vittnesbörd, dansade och predikade. Många blev helade och det var en väldigt häftig resa på MÅNGA sätt.
Här ser vi hur min pastor Jairo predikar, han är verkligen fantastisk!
 
 
Som sagt jag har nog aldrig bett så mycket under hela mitt liv som jag gjorde under dessa tre dagarna.
 
Vi hade det sååå roligt tillsammans och tidigare har det varit lite halvt krystat mellan oss svenskar och Nicaraguanerna i våran klass eftersom vi bara träffas för att lyssna till undervisning annars. Men vi kom verkligen varandra nära under resan, det var rent ut sagt vackert.
 
Dimas, jag och Jorbin påväg tillbaka till Darío, glada i hågen som min mamma skulle sagt.

Glöm inte att Jesus är en hyvens kille!

Quien vive? CRISTO :D

ps. Min kamera har gått sönder så bilderna är tagna av Jakob och Simon.
 
 


Kommentarer
Linnea

Hej saknade du! Alltid lika spännande att läsa dina inlägg. Låter som en fantastisk påsk! Tänk vad mycket du får vara med om! Nu är det väl typ bara en månad kvar till du kommer hem.. Galet! Jag såg på mot alla odds häromdagen, det spelas in i nicaragua så nu har jag lite mer koll på hur det ser ut. Såg framförallt väldigt varmt och skönt ut! Här hemma börjar också våren komma men i helgen ska jag faktiskt bege mig till hemsedal för lite härlig skidåkning. Hoppas du mår bra! Vi hörs (och ses) snaaaart! Ta hand om dig! Kramar

Svar: Åh fina du,jag saknar dig med ska du veta! Jasså spelades det in här, då får jag ta mig en titt?. Det låter fantastiskt med en liten skidresa njut av den vackra snön. Och ja vi ses nästa månad kanske :)Kram
Plus Des Choses

2013-04-03 @ 14:41:47


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0