Mitt livs resa

 
Stränder, sol, avkoppling, himmelsk mat, spännande storstadsliv, bussresande, surfare, skyskrapor,brunbrända ben, mysiga kvällspromenader och härliga möten så skulle jag vilja sammanfatta mitt jullov som spenderats i Costa Rica och Panama City.

Jag kan inte med ord göra denna resa rättvisa, jag är som ett barn på Juldagen som njuter i fulla drag av de julklappar som dagen innan delats ut. Hade någon sagt att jag skulle spendera Nyår 2012/2013 i Panama city då hade jag skrattat gott och genast avfärdat detta galna påstående. Men livet har små gömda praliner bakom hörnet och jag är inte den som tackar nej när de dyker upp.

Vårt första stopp på vår resa var Manuel Antonio i Costa Rica. Där fanns en lång strand som rent ut sagt var himmelsk. Få turister, natursköna vyer och höga vågor, helt fantastiskt. Vi spenderade nästan sju dagar på stranden, där kunde vi verkligen koppla av och njuta av livet.
 
 
 

 
Vi hittade ett charmigt café som vi besköte varje dag, bilden ovan är dagen på självaste Julafton. Det var en fantastisk dag som vi först spenderade på en nästintill privat strand och därefter gick vi till en fin restaurang och beställde trerätters. Vi bar oss senare av till ett lokalt hang-out ställe där en man näsintill tvingade mig att dansa salsa, det hela sparades på film som ni kan se nedan om ni så önskar.  
                                  
 
 
Vi gav oss ut på den glammigaste snorkelturen någon av oss upplevt. Vi hamnade på en stekig segelbåt där vi låg och solade, vi fick se delfiner precis intill båten och snorkla bland färgglada fiskar.
       
 
Efter en vecka i Cosra Rica fortsatte vi vidare mot Panama City som är en fullkomligt fascinerande stad. Tänk er ett spanskt Indien blandat med afroamerikanskt inflytande och mitt ibland allt detta stora skyskrapor. Jag fullkomligt älskade denna stad och allt vad den hade att erbjuda.   
 
 
Vi hamnade på en lokal restaurang där riktiga blues brothers hängde, jag bad Emma ta ett smygkort på ett orginal som satt bakom mig. Vi kände oss en aning malplacerade när vi hängde där men det var för spännande för att inte stanna kvar.
 
Sammanfattningsvis har jag haft en fantastisk resa om detta mot förmodan inte skulle ha framgått. Centralamerika är fantastiskt och jag rekommenderar er verkligen att unna er en resa hit!
 
 
 
 
 
 
 


Kommentarer
Linnea

Låter som att du har haft en fantastisk vecka. Tänk att få fira jul i panama liksom, inte illa! Nu har Lisa precis varit och hälsat på mig en sväng och vi pratade just om hur du hade det och blev försäkrade om att du verkar ha det väldigt bra när vi läste inlägget.. Snygg dans på filmen också! ;) Vi får ta en skypedate någon dag så får du berätta om allt annat som händer där borta! Här hemma har det mesta återgått till vardag efter jul och nyårsledigheten, men det är ganska skönt det också. Ta hand om dig! <3

Svar: Haha hallå du! Vad kul att höra från dig/er! Ja, jag hade det verkligen så bra, hade varit kul att haft er med mig.
Ja, det är alltid skönt att komma ur ledighetsgunget och ta tag i sitt liv igen! Vi får sannerligen se till att skypa snart så jag får en update! Kram<3
Plus Des Choses

2013-01-04 @ 23:40:12
Minusdeschose

Det är inte så att du känner dig stalkad? Killen i skjorta, hatt och glasögon är ju med på var enaste bild !!

Kram


Svar: Det här med att vara stalkad är knappast något nytt för mig, det började efter min första konsert med viltstråket, jag var violinist han spelade cello förelskelsen var ett faktum, för hans del.Många män har gått i hans fotspår, alltför många Emanuel.... Jag vill göra dig medveten om de konsekvenser du kan komma att möta när du gifter in dig i vår familj. Be aware....
Plus Des Choses

2013-01-11 @ 00:08:27
Louise

Ahh... Hanna vilket underbart äventyr du verkar ha! Drömmer verkligen om att få komma till mellanamerika någon gång i (det förhoppningsvis långa) livet! Själv kämpar jag mig igenom den hårda kalla svenska vintern i stockholm. Jobbar med att sälja tidningar och har blivit vän med två sköna franska och italienska gubbar som kommer förbi dagligen och köper sin dagstidning! Bästa stammisarna! Kör hårt och njut så mycket du kan! Kram!

Svar: Louise! Vad kul att höra från dig! Det rekommenderar jag dig verkligen till att unna dig, centralamerika går inte att beskriva det måste upplevas helt enkelt.
Jag har allt kollat till din blogg titt som tätt så jag visste faktiskt att du blivit stockholmsbo, jag kanske joinar dig till hösten om saker går som jag hoppats!

Ha det fint i kalla Sverige och njut av allt som Dverige har att erbjuda, KRAM
Plus Des Choses

2013-01-17 @ 15:32:37


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0