Drommer jag?, Nej jag ar i Indien

Tur att ni inte kan se mig nu jag sitter namligen helt ihoptryckt i ett sakallat internetcafe i Mumbai. Medellangden i Indien ar vall typ 160 cm, tank er mig har med mitt blonda har 15 cm over alla svarta kalufser. Okej sedan jag skrev sist har det hant mycket. Vi lamnade kovalam beach for att aka natttag till Goa ( Indiens finaste strand). Nar vi anlande dit kunde jag tyvarr inte ligga och njuta av den underbara stranden, eXTREMT solbrand. Istallet fick jag spendera dagen liggandes i vara trakojor till hotell ( en mkt rolig syn) och tanka over mitt liv. I goa blev vi inte kvar lange utan bara efter en natt bar det av mot Mumbai. Bortsett fran att jag holl pa att bli nerprejad av en gigantisk karra med typ tunga indiska saker  nar jag anlande sa blev jag stortforalskad i Mumbai direkt. Overallt hander det saker i ena hornet ligger det en man utan ben som ber om mat. I andra kor de mest spektakulara bilarna forbi, kontrasten ar for stor for att jag ska kunna forsta allt.

Under forsta dagen i Mumbai fick vi en guidad tur av den skonaste mannen ever, felix min favorit hittills. Han var man om att visa sa mkt som mojligt. Han tog oss till ett slumkvarter dar jag och Lisa tog tusen kort med de extremt sota barnen, de kommer alltid finnas kvar i mitt minne. Under kvallen fick vi mota en helt annan sida av Mumbai. Lisa, Linnea, Emmelie och jag hade namligen en 27 aring till vart forfogande under kvallen, han ville visa det FINA mUmbai. Forst kopte han en troja till mig med sharukan pa, sen kopte han as najsiga kaffedrinkar till oss. Sen hyrde han fancy taxibilar och vi fick aka runt och se de mest fantastiska platserna. Nar vi kort en bit stannar bilen vi gar ut och han ler mot mig - Hanna vet du vem som bor dar ( han pekar pa ett gigantiskt flervaningshus, valdigt propert)?.
Det ar Sharukans hus.
Varpa jag skriker som en stucken gris, - Vaaa skamtar du med mig jag ska dit och fota!!!
For er som inte vet vem Sharukan ar sa kan jag gora er medvetna om att han ar formodligen den mannen i varlden som har flest fans. Galet kant bollywoodstjarna. Han var tyvarr inte hemma men hans sakerhetsvakt kom ut till oss. Han sa att om Sharukan skulle varit hemma skulle han kommit ut, det ar bra publicitet med svenska tejer ;).

Som ni kan forsta ar jag valdigt lycklig och extremt tontig men det ar kanske ingen nyhet. Just nu kanns det som att jag bara kan ta in allt roligt ocg flummigt. men det som gor ont att se den verklighet man inte varit medveten om innan, den kan jag inte ta in an. Det kanns for overkligt, for orattvist att varlden kan se ut som den gor.

Ikvall lamnar vi Mumbai och aker uppat mot Padhar, dar ska vi vara i en vecka. Nu maste jag ga men ha det sa fint mina vanner, jag tanker pa er mitt i allt kaos;D

Puss/ En lyrisk Hanna


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0