Uppdatering från "Down Under"

Hi there!
En vecka har gått sedan jag anlände hit till varma, soliga, underbara Sydney/Bondi!
det började dock lite skakigt i början å veckan.. första kvällen när jag kkom hit gick Fanny, Astrid o jag ut på Kings cross träffade några aussies som tog med oss till en club som hette beach house, musiken där va typ hello, 2005 men annars va d nice:) dagen efter mådde ja extremt illa men d var inte föränb vid sex tiden på kvällen när fanny o jag hade haft en heldag på bondi beach som jag mycket pinsamt nog spydde i mitt hostelrum(tackolov hann jag till en pappaerskorg) bra första intryck på mina hollänska roomatesXD d följande dagarna blev jag ligganes i mitt ofräscha rum, halvt död.

på måndagen flyttade jag in hos Fanny o Astrid son bor hos en medelålders hopplös bachelor! de bor i ett litet rum medans jag kraschar på deras soffa, bara tills jag flyttar till mitt eget! påtal om eget så kollade jag på två eventuella rum igår, ett i Coogee (ett jätte mysig stlle lite utanför Bondi) o ett rum i norra bondi, precis vid stranden! sista alternativet va perfekt! dock lite dyrt c.a 215audollar i veckan men läget va så perfekt att jag måste bo där! jag får reda på om jag får de om ett par dagar!:)

Annars har den här veckan bestått av sol, bad, massa solbrända otroligt vältränade aussies! vi har äcen gått ut ett par gånger nu i veckan oxå, i förrgår var fanny o jag på mitt "jobb" klubben home på darling harbour! där fick jag träffa Sophie min systers kompis slasch min chef o en massa skönt folk som jag ska jobba med! vi hade verkligen jätte roligt o det kändes som strömmen av människor vi blev introducerade för aldrig skulle ta slut! människorna här e helt fantastiskt avslappnade o coola! ILOVE IT!

thats all for now people!
see ya later alligater

Btw kommer d bilder snart!:D
//Lisa
//Lisa


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0