C.I.S.V

Jag har precis pratat med en kompis från Argentina som jag träffade på ett läger i Australien i vintras. lägret anordnades av organisationen CISV (Childrens International Summer Villages) som är en fredsorganisation som jag har deltagit i sedan jag var 10 och jag har varit på olika läger inom det te.x Mosaikläger, summercamp och senaste Seminarcamp. organisationen går ut på att man träffas någonstans i världen från hela världen te.x på mitt seminarcamp i Australien träffades vi lite utanför Melbourne på en campsite och vi var från Brasilien, Argentina, Colombia, Costa Rica, Italien, Finland, Sverige, Australien, Nya Zeeland, Amerika och Canada! och Poängen är att man ska lära känna varandra, diskutera olika världsämnen, leka lekar och vara allmänt flummiga;) och därmed är meningen att fördommar och annat ska försvinna och man får ett världskontaktnät och därmed inte vilja starta krig i framtiden:) Enkelt och väldigt roligt!

Jag vill nu självklart träffa dom igen och förhoppningsvis kan jag samla ihop ett par stycken till frankrike i höst:Dhoppashoppashoppas!!


//Lisa


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0