Nostalgi

Då var jag där jag startade. där jag föddes, tog mina första steg, lärde mig cykla, skriva, leka och mycket annat som har präglat mitt liv. Jag talar såklart om mitt kära Sigtuna! Sveriges äldsta och kanske charmigaste stad c.a
40 minuter från Stockholm.
Jag tog mig en nostalgisk prommenad runt munkholmen och stog stilla en lång stund utanför mitt barndomshem som min pappa byggde under mina första levnadsår. allt känns så välbekant, och jag får lust att öppna den vita gnisslande grinden som öppnar vägen till huset. Inget har förändrats.. huset är fortfande gult med gröna knutar, hallonbuskarna fortfarande blommande och gungorna uppsatta i träden.

Jag kan inte hjälpa att tänka hur mycket som jag själv har förändrats sedan jag lämnade Sigtuna för att flytta till Göteborg Exakt 6 år sedan. Vem hade jag varit idag om vi inte gjort den förändringen? en läskig tanke..
jag är i ett stadie just nu som många förändringar kommer att hända och det känns väldigt tröstande att veta att förändringar ALLTID utvecklar en och att jag nu sex år senare kan se tillbaka och inte vilja ändra några av de valen som jag gjort i mitt liv. förhoppningsvis kan jag uttala mig exakt likadant efter ytterligare 6 år. Only time will tell antar jag:)

//Lisa



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0