Snygg utan personliget.. FAIL!


Jag hade en intressant diskussion idag!
Jag hoppas inte att alla killar tar illa upp nu..
Jag är ju trots allt en gammal feministfreak (jag är fortfarande feminist! vem vill inte ha jämställdhet?) men kanske inte riktigt i samma grad.
En observation jag har gjort på svenska killar är att de verkar så stela.. om man ser en kille på stan så kan man nästan se hur de anstränger sig för att se coola ut. Om de vet att de är snygga så är det som om de inte behöver anstränga sig med att ha en personlighet utan vet att de kommer gå hem med tjejen i slutet på kvällen iallafall.. det ironiska är att jag tror att många tjejer faller för detta!? dom tycker att dom verkar mysteriska och svårfångade och gör i sin tur allt i deras makt för att vinna killarnas uppmärksamhet. det fick mig att börja fundera på hur rollerna har byts om. Förr i tiden och speciellt i andra länder är det ju killarna som svärmar för tjejerna för att få deras uppmärksamhet! När jag var på läger i vintras så berättade framförallt de latinamerikanska tjejerna historier om hur killarna i deras länder hittar på allt möjligt romantiskt för att vinna deras hjärtan. Vad är det då som gör att skillnaden är så stor? Jag tror att det helt enkelt beror på att killarna rättar sig efter sin kultur och sociala gränser. Om de vet att de kan bete sig på ett visst sätt och lyckas med tjejerna så självklart beter dom sig så. Jag blir bara så trött och besviken på att tjejerna i sverige accepterar sånt här beteende därmed får killarna bevis på att det funkar att vara stelisar utan personlighet. Jag vill inte bara peka ut killarna i detta samanhanget utan tror dessutom att det finns en hel del tjejer som beter sig likadant som killarna, men jag tror bara att killarna har en större baktanke..
Min önskan är därför att både tjejer och killar borde sluta tänka så mycket på hur dom ser ut och börja tänka på deras beteende istället. Jag vill iallafall hellre ha en kille med humor och personlighet än en som går och spänner käkarna så fort de ser en tjej.
hoppas ingen tar illa upp detta är trots allt bara mina egna observationer och tankar.
Peace
//Lisa


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0