Papi,Mami <3

Det är ganska tufft att bo hemifrån ibland, jag är ju faktiskt bara 18 år. Så Lisa fick säg ett gott skratt när jag i Tisdas sa: Jag vill hem till Mamma och äta pannkakor. Jag har velat det hela veckan. Och jag saknar att ha ost hemma, detaljer som ändå betyder så mycket. Så idag är jag hemma i Uddevalla och pluggar och äter pannkakor :)  Jag och pappa hade en lång diskussion nyss om hur mycket jag pressar mig själv. Man ska se bra ut, ha mvg, ta körkort, ha rätt vänner, gå rätt utbildning, få en bra familj, ett fint hus och ja listan är lång. Jag går och bombarderar mig med allt detta VARJE DAG! Det är sjukt egenligen, vad är det som säger att man blir lycklig av att bo i radhus och ha en grill och två barn? Vad är det som säger att man är smart för att man har alla MVG?

Det är ganska tufft att bo hemifrån ibland, jag är ju faktiskt bara 18 år. Så Lisa fick säg ett gott skratt när jag i Tisdas sa: Jag vill hem till Mamma och äta pannkakor. Jag har velat det hela veckan. Och jag saknar att ha ost hemma, detaljer som ändå betyder så mycket. Så idag är jag hemma i Uddevalla och pluggar och äter pannkakor :)

Jag och pappa hade en lång diskussion nyss om hur mycket jag pressar mig själv. Man ska se bra ut, ha mvg, ta körkort, ha rätt vänner, gå rätt utbildning, få en bra familj, ett fint hus och ja listan är lång. Jag går och bombarderar mig med allt detta VARJE DAG! Det är sjukt egenligen, vad är det som säger att man blir lycklig av att bo i radhus och ha en grill och två barn? Vad är det som säger att man är smart för att man har alla MVG?


Kommentarer
Petra

nej, för vissa vill ha spade med! HAHA. förlåt, jag kunde bara inte hålla mig.. den bilden inspirerade mig liksom..

jag tror snarare att betygen visar till viss del hur mycket av sitt liv man lägger ner på det, kanske, kanske, kanske inte.

hmm. jag kommenterade i alla fall....

2009-03-20 @ 23:56:36


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0